Monday, April 19, 2010

Saya yang malas :D

Alkisah, sedang aku asyik membaca novel 2x5(promo2, penulis, nnt kasi komisen ya?) smlm, pintu bilikku diketuk hebat(?). Sudah ku agak gerangan siapa yg memekak, aku ignore kn aje. Tp, bkn nama dye Aisyy lah kn kalau nk stop memekak slagi daku x keluar. Aku yg pns hati pembacaan terganggu (kalau study sikit punya konsentret mcm baca novel kn bgs), melangkah ke arah pintu bilik, buat muka gaya kerek, and bukak pintu.
'Apahal kau?' Tp ternyata aku berckp dgn angin lalu. Si botak lepak je dok pegang laptop kt atas sofa. Eh eh budak ni, carik psl ke? Aku pn mencemar duli melangkah ke arah beliau.
'Nak maggi x?' Si botak bersuara. Aku yg muka konon kerek td dah sengih2.
'Nak!' Mana blh tolak kn? perut pn tgh lapar ni. Terdengar si botak mengajuk gaya aku berckp. Cehh, peduli hapa, ejek la ejek, asal aku dpt mkn free.

Sedang beliau bertungkus lumus di dapur, aku menjengah peti ais, meneguk seteguk dua(bahasa apa nih?) air bandung+askem soda yg mak aku baru buat skjp td. Tutup je peti ais, aku ckp dgn nada riang, 'Dah siap panggil aku!' Lalu terus berlalu ke dlm bilik utk menyambung bacaan. (Kalau suruh study, rela kau duduk dapur lama2 kn afiqah! kekeke xD )

Ada lah dlm 5-6 minit cmtu pintu aku diketuk lg. Senyum dah x boleh nk hilang dr muka, waaa, mknn dah siap ooo. Bukak2 pintu, nmpk si botak sedang melangkah ke dapur, tp d sbb kn dye nmpk aku d muka pintu dgn muka kerang busuk, beliau pn berpatah balik ke ruang tamu dan berkata 'Pi amik sendiri dlm kuali'.

Aku dlm hati dah, 'La, ni pe kes ni?pi la amik kn!' Lalu aku kemudian melangkah ke ruang tamu dan merembat salah satu pinggan maggi yg dah tersedia ada. 'Tu abah punya lah!' kata si botak.
Aku buat gaya kerek, 'Ni aku punya lah, kau amik lain untuk abah dlm kuali' arahku.

Mak dah geleng2 kpale, dan berkata 'Tu abah punya kan?' Aku memandang mak dengan mata memancar kan sinar tolonglah-suruh-Aisyy-amek-kan-utk-Angah, berharap mak akan paham. Mak dgn sampai hati nya menolak pandangan mata aku dan menyuruh aku mengamek nye sendiri. Cisss, x blh jd ni, otak dlm kpale dah ligat berpk cmne nk mkn without kena pergi amik sndri kt dapur tu.

'X pa lah, baik aku x yah makan' kataku.
'Betul ahh? X nk?' Tanya si botak.
'X nak!' jawabku yakin. Lalu trus masuk ke dlm bilik.

5-4-3-2-1 dan tok tok tok! Yesss, misi berjaya. Sengihan d bibir ditahan seboleh mungkin. Muka dah ready nk buat2 toya. Bukak je pintu Aisy menghulur kan sepinggan maggi di dpn mata aku.
'Nah' Kata nya sambil buat muka x puas ati. Aku memandang mak dgn sengihan yg menyampai kn mksd yeay-Angah-menang-mak! . Mak hanya menggeleng melihat riak tak berdosa di wajah ku. She knew her daughter well, aku lg rela kebulur dr pergi carik makan kalau tahap malas aku dah maksima :DD

Err, hikayat habis kat sini. :)

OH, BTW, HAPPY BIRTHDAY ASIP!

20 comments:

dya said...

derr! awat malas sgt ni? haish!

FeeQa said...

haha, ;)

dhanial yahaya said...

pemalas . tahap berapa ntah , HAHA

dylakamil said...

kau punya tahap malas mmg gila lah wehhhh. smpai sggup berlapar. ahahaha

*yOko* said...

bapak giler pemalas kau ni..
hahha

amaa said...

haha ini mmg pemalas tahap gaban wehh ;DD

DyanaBangs said...

haha aku sama dengan kau feeqa !

nadirah_nor said...

perggh gila malass minah nih
sila kenalkan adikk kau kt aku
~ahahaha

reen_sofee said...

mak aik.
hahaha.
aku ngat aku yg paling pemalas!
yes ade geng!
hahaha

DOLCEshasha said...

deng ! taw sgt ngan perangai kaw nih .

FS said...

GILABABI PEMALAS SIAAAL

FeeQa said...

dhan, x puas aty? ;)

FeeQa said...

yup dyl, tp kalau time mls je la, kalau mood ok, aku p masak sndri :D

FeeQa said...

izzah, i am :D

FeeQa said...

amaa, gaban dah eh?

FeeQa said...

yeke dyana? sepp! ;)

FeeQa said...

nor, nk ke? baya adik kau kottt :D

FeeQa said...

sofee! high five! ;)

FeeQa said...

sha, rumet sejati! bgs! :D

FeeQa said...

atyn, well, u know me ryte! ;D