Tuesday, June 15, 2010

15th June 2010

Situasi pertama:
Muhasabah Diri

A friend of mine, annoyed me, by trying to steal something I really like after I said NO, when he asked for it. No, I'm not stingy. People in my place would absolutely understand why. Annoying tu x pe lagi lah kan, tp bila dah bertukar menjadi x paham bahasa, aku jd hangin. X memasal Ace and Syera kena sembur sama. Mood turun gila babi, tp kawan2 yg tercinta tetap setia menunggu sampai aku habis makan utk pergi kls sama2 even kami dah lambat. Cuba kalau x de org kacau aku makan td, kompom x lambat and Syera + Ace x kan kena marah kan?

Dah2, stop salah kan org lain. Point sebenar nye aku nk ckp adalah, aku patut muhasabah diri. Nelly cakap "Kau perasan x kau asik tempered dari start masuk third sem ni?" Bila aku pk2 balik, yeke? Tempered? Maybe aku terbawa2 dr rumah. (cz kat rumah dok mengamuk kt adik) Tu adik, boleh la cte, kau nk maki cmne pun, adik kau. Tapi ni kawan2 afiqah, x patut aku lpas kan marah pada sesiapa kalau aku tgh hangin bukaaan?

Ok, serius cakap, sorry kawan2, aku akan cuba kurang kan temper mulai dari sekarang. :]

Situasi dua:
Akak kaunter + ulat2 yang cilakak.

KAUNTER BAS SANI
saya yang innocent: Kak, bas p Seremban esok petang ada?
akak cilakak: Seremban petang x dak, p Kajang ja ada.
saya yang agak frust: Pukoi brapa p Kajang?
akak kerek: Pukoi 4 ngn 6.

Then aku pon p lah survey kaunter lain, kot2 ada bas lain yg p Seremban petang sok. Nyata semua jawapan menghampa kan. Ketika lalu di depan satu kaunter yg dipenuhi ulat, aku disoal.

ulat gemuk: Nak p mana dik?
saya yang muak: Nak p Seremban, esok petang ada?
ulat gemuk: Koi 1.30.
saya yang frust: X maw satu setengah, saya nak selepas pukoi 2.
ulat gemuk: Ha, memang kami nk sewa bas lain pulak untuk adik naik pukoi dua nnt. *sarcasm bodoe!!
saya yang lurus bendul: Eh, x payah2, saya carik bas lain. Time kasih la banyak2. *terus blah.

Balik semula ke kaunter Sani untuk membeli tiket ke Kajang.

Aku: Kak, Kajang esok! Nak pukoi 4 punya.
Akak cilakak: Kajang mana ada pukoi 4, ada malam je. *baca dalam nada kerek sial nak mampos
Aku: Laaa, td akk kata ada pukoi 4 ngn 6.
Akk cilakak: Kan akak cakap td Kajang ada malam je. *sama, gaya kerek gila babi.
Aku: *cakap slow2 kat Nelly tp cukup untuk akk cilakak tu dengar. Eh, bodoh gila, td dye yang cakap ada petang.
(Dye jeling aku, aku jeling balik lah, ingat kau sorg je ada mata? Aku cucuk karang!)
Nelly: Bia dye, bia dye, ari ni ari last dye kerja. Esok dye da berhenti. ( Cz Nely terdengar dye berbual kat tipon, cakap nk benti keje)

Ehh, kepala hotak kau laaaah!! Cakap macam putar alam, pastu nak buat gaya kerek pulak ngn customer? Sumpah aku pantang orang yang kerja layan2 pelanggan ni buat gaya kerek2. Bodo! Nk kerek2 p kerja dokter ke hapa lah cibaii!!!~ Benti lah benti, bia org lain ganti kau. Lagi senang ati aku.

Aku dok pusing balik satu station cz nak carik bas yg sesuai. Aku pergi berseorangan cz Nelly dah penat. Dah selesai beli tiket, masuk dalam kereta, Nelly bukak topik hangat.

Nelly: Kau nk taw weyh, td time kau lalu dpn pakcik td tu, ada org cakap "Berlagak, kalau nak buat bas sendiri la"

Ehhhhhh! Sumpah aku panas ati. Apahal aku ulat2 busuk yang x puas ati sangat? Bodo, aku ada paksa kau carik jugak bas untuk aku ke? Kau ingat aku saja2 x nak naik bas pukul 1.30 and nak gedik2 balik selepas kol 2 apahal? SEBAB KELAS AKU ABES KOL DUA IDIOT!!!!! X kan aku nak amik tiket kol 1? Pk2 la, guna otak tu sikit, ade sebab la knapa org x nk amik tiket tu!! Derrr, sumpah kasi aku panas ati dengan korang, ulat!!!!

Balik bilik, cerita kat Leen, komen beliau psl akk kaunter td, simple je.
'Akak Sani memang celaka'

Makna nya, bukan aku sahaja yang bertanggapan begitu. Terima kasih!




16 comments:

Anonymous said...

aku bce ni,
cm aku pulak yg nga mara owg





*penulisan yg agak menarik bukan??


*alah yunk,
bia jela. .
dye pgai cm2. .ta kemana
see!
da benti keje da esk
so,amik pengajaran (:
i mean,both of us la





-myraSHJ-

dhanial yahaya said...

bukan celaka lah, akak pukimak! kan lagi seronok di baca -.- macam sial doh

reen_sofee said...

pergh!
aku yg bace pon hangat weh!
haram punye penjage tiket!
lom jadik doktor lagik!

senandung semalam said...

gle panas...
xpatut betol la dowg yg mnjual2 ni...
nk jual wat cre nk niage...
sbar je la ek feeqa...

DOLCEshasha said...

memang macam cilaka -..-

sabaq nohh ! enjoy balik ya : )

*yOko* said...

haha...ak tau tau nak gelak ke or nak kesian kat kau!!!
saba je lah!!.
weyh,jgn lupe balik merbok!!!\
:)

FeeQa said...

yunk, awat anon?

FeeQa said...

dhan, tahu x pa. siakkk je

FeeQa said...

sopee, serius celaka

FeeQa said...

ishmah, ngah sabar la ni

FeeQa said...

sha, okieee

FeeQa said...

izzah, apa gelak2, pukoi sat g. hahahhaha

dylakamil said...

hahaha feeqa sorry, tp sumpah aku gelak baca post ni. HEHEHEHEHEHE asal semua org dekat stesen tu mcm sial dohhhh.

anyway, kau nk pegi seremban buat apa?

FeeQa said...

haha, x pa aih.
hibur kn aty kau :D

blk umah, tp mak aku ada kt nilai, so, turun seremban.

FS said...

Kalau perasan, memang pekerja2 dekat bus station perangai x senonoh sikit

FeeQa said...

serius, cm cibai.