Sunday, August 1, 2010

Kawan Sampai Akhirat? Betul ke wujud?


Nak update blog. Nak update blog.
Semangat berkobar2 gila. Tapi apa kah guna nya nak update bila x de apa pun yg nk diutarakan? Kekekeke.

Apa kata aku cite chilhood memories aku? Amcm? Cadangan macam gampang bukan? Peduli hapa. Belog aku. Puhahaha. (Sumpah aku rasa nk tampar diri sendiri cz gelak cmni) xDD

Eh, cancel lah nk cte. Kita tukar tajuk lain ok? Aku terasa nk ckp pasal persahabatan sikit. Ok x? Kalau x ok, p blah berambus. Aku mmg saje type payah2 utk syok sendiri. Hahah.

Ok, ok, sebelum ada blogger lain seperti sopee atau ishmah terajang pintu bilik aku, dan lempang muka aku bertubi2 cz dok merapu dlm blog, baik aku start skrg.

Kalau kau org nk taw. Aku dulu SANGAT menghargai friendship. Apa2 suma kawan first. Sampai mak aku cakap, "Kawan awak tu lah yg bg awak makan!". Alah, mak, buat ayat sentap pulak. Haha.

Tapi sejak aku rasa, betapa bodoh nya aku menghargai nama 'persahabatan' tu sedang kan kawan aku x penah nk pandang tinggi pun title "KAWAN BAIK" yang ktorg pegang, pandangan aku terhadap 'kawan sampai akhirat' dah berubah. Time cakap, mmg macam2 nak janji,tp sekarang, kiamat pun x lagi aihh, satu habuk cerita aku x dak dengaq pasai hang.

I'm not here to blame anyone, just saja nak share cerita. Yang lepas biar lah lepas kan. Aku x ada rasa sikit menyesal pun ktorg dah x kawan baik. Bagi aku, jasa dia besar, sebab dah sedar kan aku, macam mana sekelip mata seorang yg bernama kawan blh berubah.

When I said, DULU aku sangat menghargai friendship, bkn bermaksud SEKARANG aku x hargai friendship. Still, I treasure friendship A LOT. Tapi x seliar dulu la. Kekeke. Yang penting, aku dah cukup bersyukur dengan kawan2 yang aku ada sekarang, sampai aku dah x pedulik kalau kawan2 yg dulu, nk buat shit dengan nk main2 lupa kawan ni. Dua perkataan. PEGI MAM! Sumpah aku x heran.

Sebab apa? Cause I HAVE THEM :]

















See? Dengan ada nya diorg2 ni kat sekeliling aku, x de sebab utk aku ingat lagi kisah2 persahabatan dulu yang hanya bawak makna kat aku, tp x membawa apa2 makna kat mereka yg terlibat. Jadi, kenapa nak ingat yang lama kalau yg baru, ada depan mata, x pernah menyakit kan hati dan lagi better dari yg lama. Right?

p/s: Kebetulan Rda kata ari ni friendship day. Yeke? Hahaa. Kalau ye, Happy Friendship Day beloved friends!!~ <33
p/ss: Aku bukan kacang lupa kan kulit, tapi kalau dah kulit x nak kacang dekat dengan dia, perlukah kacang2 terhegeh2 nak dekat lagi? Baik masuk perut org lagi bagus :]

20 comments:

senandung semalam said...

hari ni friendship day ek..?
happy friendship day ;)

dhanial yahaya said...

hebat la baby ni :D

•myraSHJ• said...

kalau aku cakap aku ta terharu,
itu mmg tipu namanya !


love you yunk !!!

FeeQa said...

happy friendship day ishmah :D

FeeQa said...

apa yg hebat baby? ;D

FeeQa said...

haahaa, i love you a lot too yunk :]

<33

dylakamil said...

Kita jauh tak bermakna aku lupa kau. Kita tak contact tak bermakna aku lupa kau. Kita tak jumpa tak bermakna aku lupa kau. I miss you feeqa ! Nnt habis sem kita jumpa alright :)

<3

reen_sofee said...

kawan saya akhirat?
derr!
wa tak caya!

FeeQa said...

Haha, dyl.

Missed you too. Aku taw kau mcm mana. So, jangan risau ok. <33

FeeQa said...

sopee, wa pun :]

bukti nya, wa x mati pun lg, da putus kawan. tsch.

beruang said...

tiap2 ari pon friendship day..haha

FeeQa said...

bear, yaka? haha

nadirah_nor said...

awww awww
so suweett
i loike it veryvery much yunk!!!

FeeQa said...

hahaha, i lap you yunk <33

DOLCEshasha said...

Happy Friendship Day !
ily <3

FeeQa said...

tahun bila dah aku post, baru nk wish ;p
lyt <3

Hamzah Ian said...

susah nak cari kawan betol2 baik ngan kite ni..

FeeQa said...

haa, agreed!! biasa lah zaman skrg.

FS said...

yeay yeay! gambaq aku banyak :DD
LOVEEEEE YOUUUU

yeaa appreciate lah rakan2 anda, aku pun sedang mencuba :)

FeeQa said...

atyn, sedang mencubaa?
mksd dlm tu.