Tuesday, November 9, 2010

Demam

Bercakap pasal demam, ye mmg aku tgh dmm skrg, tp tujuan aku post ni bkn nk carik publisiti murahan d blog ye kawan2. Aku terpikir nk post entry ni time aku tengah lengah2 makan ubat pagi td. Dalam hati mesti korg dah memaki, apa lah yg nk d cakap kn pasal demam ni ye x? Hahha, aku ngn demam ni byk sgt in relationship tahu tak.

1. Waktu aku kecik2, as in 6-10 tahun, aku akan demam sebulan sekali. Ye, SEBULAN sekali ok. Dan demam aku plg cpt smbuh dlm masa seminggu. Bayang kan lah berapa hari dlm setahun aku demam. Sekarang, aku dah besar, aku dah jarang demam. Selalu nya setahun sekali. Last aku demam adalah time first sem dulu. Makna nya adalah dalam setahun lebih jugak.

2. Cuti mak aku di masa sepanjang 4 tahun yg aku dok demam sebulan sekali tu, x pernah x habis. Silap2 x cukup. Sbb aku kalau demam mmg sangat lah teruk and mmg x dapek lah nk urus diri melain kan terbongkang atas tilam berhari2.

3. First sem aku ada lah first time aku demam tanpa pengawasan mak aku. Jutaan terima kasih sangat2 dengan ex-roommates and jiran sehidup semati Nor, Myrah, Ili yg byk layan peel aku waktu tu. Dengan Izzaty tlg beli nasik & hundred plus setiap kali balik kls. Dgn Sha, keep on asking apa aku nk mkn sbb aku mmg x selera langsung. Dengan Nina yg mulut pokpek2 bising suruh aku mkn ubat. Dengan Ili and Myrah keep on dtg tgk tanya ok ke tak. Dgn Nor yg sanggup hangkut air sebaldi dr bilik air utk suruh aku basah kan badan. Waaaah, terharu TT__TT

4. Sebenarnya masa demam time part 1 tu, aku dapat cuti seminggu dari sorg dokter baik hati kt UK atas nasihat suruh aku blk berehat kt rumah. Sbb time tu musim H1N1. Tapi dengan bodoh nya aku tolak MC yg dia kasi tu semata2 aku x nak skip p DS sbb nak usha ehemehem. Last2, aku x dpt jugak pegi DS and terdampar kt bilik selama lebih kurang nk sminggu jugak lah. Paling gampang skali, aku kena pegi UK dua kali untul ambik MC. (Sumpah rasa bodoh bila ingat balik. Haha)

5. Aku mmg anti-fan betul lah nk makan ubat ni. Aku selalu ambik masa sekurang2 nya lima minit utk telan ubat. Jangan kata pil, ubat air pun aku x lalu. Ubat demam yg air akn buat aku muntah setiap kali aku mkn. And end up aku selalu kena makan cecair warna oren dan rasa nya macam lendir2 (uwekk, bayang kan je pun blh kasi aku loya) tu dua kali. Err, gross. Ubat pil pulak, aku selalu ada perasaan yg pil tu x kan muat nk lalu tekak aku yg sempit ni. Jadi selalu nya mak aku akan belah pil tu jd dua. Apa yg lagi LAME, pg td aku mkn ubat pun adik aku belah kan pil tu -___-

6. Bila demam je selera aku terus mati. Dan itu menyebab kan aku makan ubat dengan perut kosong dan akhir nya muntah sebab angin tolak. Sekarang ni pun aku tgh online dgn perut kosong x makan dr siang. Tapi kadang2, aku ada potensi untul mengidam benda mengarut. Waktu aku sekolah dulu, aku pernah mintak nk makan Nasi Lemak Pulau Pangkor. Mana plak mak bapak aku nk cekaaauu kaaan? Masa first sem dulu, aku ngidam nk makan Char Kuey Tiow, nasib baik time tu ada pasar malam dan bergegas lah Sha dan Zaty ke pasar membeli nya. Last2 aku x habis pun makan -__-

7. Kalau aku demam, selalu nya aku akan keluar kan bunyik macam mengerang. Aku rasa aku dpt trait ni dr bapak aku =.='' Dan selalu nya bila aku mengerang aku akan daptat ugutan lempang dr mak aku. Hahhaha.

8.Dulu aku selalu lepak petang2 ukur jalan kata mak aku. Padahal aku round2 taman usha pakwerzz je. Hahha. Jadi, bila aku demam mmg tiap2 ptg membe2 aku akn dtg rumah tanya aku dah sihat ke belum. Rindu aku lah tu, puhahaha. Tapi selalu nya aku x kan sedar membe aku dtg sbb aku kalau demam akan tidur 24 jam melain kan utk mandi & makan ubat. Macam semalam, aku tidur 12 jam tanpa henti.

Sekarang, dah banyak berubah sikit kott. Aku harus bgn jugak x daya mcm mana sekali pun, sbb aku mmg x dpt hidup lah kalau x tgk Eunhyuk in a day. Okey mengada(!) Mak pun dah x pyh mntak cuti utk jaga aku since aku dah tua. X kan ada"Salaaam, aciiiik, feeqa dah sihat belum?" depan pintu rumah aku tiap2 ptg sbb aku mmg lama dah x menjengah dunia luar sekarang ni. Tapi yg pasti nya, bab ubat tu mmg x kan blh berubah -___-


p/s: Kalau kena lick macam ni, kompom aku sembuh sekarang :D
Okayy, creepy. -__-
p/ss: Konon demam, entry x dak warna teruih.

16 comments:

nor said...

bila kau ckppasal demam
aku terus terbayang waktu first sem
tak sangka kau ingt lagi
tsktsk*

get well soon yunk
:)(:

DOLCEshasha said...

hahaha. ku sgt ingt tyme hang demam tuh weyy. tup2 mak hang mai dh. risau sal hang. Ku ngan zaty kan ada =D

emm, ehemehem tuh sapa doe? wakakaka. padan muka last2 duk lena ja dlm blik.

cik fara said...

teruknye ko dmam!
aah le,aku dh lame x dmam
bile ntah last kenaa

jgn lupe makan ubat!

EUNHYUKKIE's WIFE TO BE said...

norr, mana blh lupa. time tu mmg aku hargai korang sgt2 <33
tq :))

EUNHYUKKIE's WIFE TO BE said...

sha, kau tahu siapa ;p
tu lah, tenkiu gila kat koraaang <3

EUNHYUKKIE's WIFE TO BE said...

fara, mmg slalu mcm ni lah. nk hidup pn x larat. ok bebeh, tq!

izzah said...

alolo,sian nya feeqa!cepat baik na!!
kene jilat??kahkah...geli duh!!

EUNHYUKKIE's WIFE TO BE said...

haha, geli? aku sukaaa :D *gataiii

DyanaBangs said...

siap nak kena lick , feeqa feeqa !

EUNHYUKKIE's WIFE TO BE said...

haha, main2 okaaay :D

qilamahadi said...

feeqaa
aku ingt lagi time kau demam
aku ada singgah bilik kau jumpa nor dulu
hahaha

Feeqa said...

hahah, yeke? aku mamai kot time tu. x ingat kau ada dtg :D

Nabila said...

No 1, 5 dengan 6, same2.

Kembang tekak kalau igt ubt oren tu. eish, creepy lah ubat tu.

=D
hpe you get well soon!

Feeqa said...

hahah, nabila punya warna oren jugak ekk? tq :D

FS said...

blog kau x naik lagi dekat blog aku -__- harini aku bukak sendiri (setelah sekian lama kan) haha

lagu comeh duh dekat blog :D kena jilat mcm tu, buat kena ayaq lioq ja aih, haha.

Aku susah GILA nak demam, tukar jom, nk rasa jugak org concern macam mana :D

Feeqa said...

hahah, aku dah agak dah x naik.

pakwe baby nyanyi nihh, haha, lagu budak tadika weh ;DD

Aku rela ayaq liur dia wehhh, bkn sng nk dpt xD

Jom, meh kau rasa demam versi aku seksa macam mana.