Saturday, December 11, 2010

$%^&*^$%@#$%^

Assalamualaikum.

Ingat lagi azam aku nak kurang kan memaki dan mencarut? Well, sejak dari entry tu, aku berjaya lah STOP. Tapi hari ni aku terpecah pulak azam tu sebab first: Aisy balik setelah sekian lama dok menyemak kat umah mak ngah. And second, sbb I am freaking mad right now.

Ni aku nak cerita, tak kisah lah kau org x minat ke apa, tapi aku rasa aku macam nak bagitahu seluruh dunia betapa x adil nya industri hiburan Korea. Well, bukan semua. Lebih tepat lagi betapa x adil nya management company yang digelar SM ENTERTAINMENT.

Ok, antara group bawah SM ni adalah SUPER JUNIOR, SHINEE, GIRLS GENERATION & so on (aku sebut yang top je, yg kecik2 bkn korg kenal pn).


SUPAH JUNI-OH


SHINee


SNSD

Cerita nya macam ni, Khamis lepas ada satu event yang dinamakan GOLDEN DISK AWARD (GDA). GDA ni boleh dikatakan sebagai Korean Grammy Awards lah jugak. Highlight utk GDA nih adalah Daesang Award (DA).

Daesang Award is given to the best artist of the year with the highest album sold. Tahun lepas, Super Junior menang dengan album SORRY SORRY diorg. Tahun ni, GIRLS GENERATION menang. Lepas je announce SNSD menang(since aku tgk live), aku terus macam down gila2. Boleh kata most of the ELFs around the word menangis. (Aku pun termasuk jugak -____-)

Maybe kau orang rasa kami emo lebih. Tapi, kalau korg tahu betapa tahun 2010 ni banyak kesusahan yang SuJu kena lalui, mungkin kau orang boleh faham. Lagi pun, DA ni adalah salah satu wish of the leader, Leeteuk, sebelum dia masuk army. Tengok expression dia time result diannounce kan pun blh cucuk2 hati ni. Kau bayang kan lah betapa remuk hati dia time tu. Ramai budak2 SuJu termasuk Leeteuk dan Eunhyuk menangis malam tu.


My Monkeyyy


Leader Teuk

Nak dijadi kan cerita, ELFs Korea x puas hati sebab rasa nya sebelum GDA tu berlangsung, Korean ELFs check current result, SuJu lead, paling atas, macam mana SNSD blh menang? So, diorg suruh GDA kira balik jualan album and guess SuJu actually won that award!!!

Bonamana Album (SJ's album) sales: 220,000, network support rate 34.5%
Oh! Album (SNSD's album) sales:170,000, 22.9%

Jauh gila beza tu kaaan? Jadi apa kejadah nya perempuan2 yang tayang pusat dan kaki sambil gelek bontot kasi orang tua pervert semua drooling ni dapat award tu? Kat sini lah gampang nya SM tu. Diorang beli Daesang Award tu dari GDA untuk SNSD mng. So, last minute, result changed. Sebelum nak announce, ramai fans & artis lain dah rasa, kompom SuJu menang. Spotlight siap dah suluh dekat leader SuJu, tapi tiba2 SNSD menang. Gampang x gampang?? And GDA apa ke bodoh sangat setuju nak jual award tu? Organizer tak tahu maksud fair play ke? Macam haram.

Aku memang maki SM habis2an tadi sebab diorg mmg selalu lebih kan SNSD dr SuJu. Apa yang busuk hati sangat sampai nak rampas award orang? Anak didikan sendiri pulak tu. Dan sah2 satu kampeni tu tahu ni wish Leeteuk, kenapa lah dengan x de hati dan perasaan kau orang sanggup bagi dia frust? Sumpah aku pelik & marah gila.

Tak pe lagi lah kan, benda dah lama award ni, aku macam blh sabar lagi. Pergi mati lah SNSD nak bangga sangat dapat award tu, kalau aku, aku malu curik award orang. Dah lah kalah, nak nangis2 atas pentas konon terharu. Pergggh, aku rasa nk pergi lempang muka sorang2. Lepas award, 7 dari 10 org SuJu yang hadir ke GDA tu menangis. And Donghae mengamuk, tapi dia kena marah balik dengan manager SM sebab mengamuk. Situ, kegampangan satu. Gaya kau baik sangat nak marah orang, sah2 kau buat salah, memang lah orang mengamuk.


Donghae

Kegampangan dua, SuJu dah x nak sambung contract dengan SM, but SM paksa diorg sambung jugak. Jadi, diorg terpaksa sign jugak contract baru. Grrrr. Geram gila aku. Main kotor macam haram. Harap sangat kat SNSD kau tu, pegi mati lah korg dengan GIRLS kesayangan korg tu, nak lagi ikat SuJu apa kejadah nya. Nampak sangat, SuJu lagi bawak untung kpd SM compared to SNSD. Dah kalau macam tu, WHY THE HELL DID THEY TREAT SUPER JUNIOR LIKE SHIT? Hargai lah siotttt. Dah lah orang kerja susah payah, kau makan duit orang lebih, tak boleh ke nak happy kan org yang dah bersusah payah untuk kau? Macam setan perangai duh.

Bak kata Ben, kalau dia kaya, dia nk je sponsor SuJu tu supaya diorang dah tak terikat lagi dengan kampeni syaiton tu. Tapi, apakan daya, kitorang x mampu nak buat apa pn. Tak sampai hati nak tengok diorang sengsara, tapi, x berdaya nak tolong sikit pun. Sigh. Okay, tu je nak carut kan kali ni. Aku janji ni last aku mencarut kat blog ni. Tata.

p/s: Mesti kau orang rasa 'Eleh, SuJu tu buat apa kat kau sampai kau beriya2 nak marah and sedih bagi pihak diorang?'. Well, the answer is, they made me smile & laugh whenever I'm sad if no one comforts me. They did a really great job. So, siapa yang agak2 tak pernah bagi aku happy macam diorang buat, STFU and DON'T CRITICIZE them!
p/ss: Aku bukan benci SNSD, tapi more too STRONG DISLIKE due too some of the bitch in that group. Gedik nya mak aii mengalah kan nyah. Derr. Aku syak salah seorang drpd diorg ni ada sugar daddy dlm SM tu, that's why asik kena suap je. Ewww.

8 comments:

twinkle'lilis said...

perghhhh.kau citer mcm kau citer pasal citer Melayu samarinda dekat TV3 je wei.satu satu kau tahu.hebat lah!gilerr minat kau dekat Korea nie

dhanial yahaya said...

hahahaha, emo sial kau! relax okay

Feeqa said...

haha, blh jadik director ke yana? kui3. ni pun aku tahu sikit je wehh.

Feeqa said...

dhan, harus lah emo. haha

FS said...

Amboi Ben. Ha aku baca dr awal sampai habis, geram babi jugaklah

Feeqa said...

haha, over sikit kan? haha.

heermm, bgs kau memahami.

amalinutt said...

haha
lek2 duh
aku igt ape hal la td :D

Feeqa said...

hahah, skrg dah cool sikit