Friday, March 11, 2011

Hikayat Afiqah Meronggeng Menonton Wayang. 5 STARS untuk Hikayat Merong Mahawangsa



Assalamualaikum!

Semalam time kesatria kami main masak2. Masak biasa ja, nasi & sardin. Tak pulun macam org lain dok bawak spegetti(macam mana eja dia?),
mi sedap =='' and ikan bakaq apa bagai. Dah kata perempuan2 malas kan, amik yg paling senang sudah.

Sepatutnya kami berempat ja perempuan, tapi inche jurulatih nak ada lelaki pulak dalam satu group. Aku dok merayu kat si Shazni sok masuk group kami, sebab time aku ajak Ace, dia dok jelir lidah kat aku. Pffft. Bila Jeni dah join kami, baru Ace dok sibuk nak join jugak -____-

Semua Merbokians. Shazni sorg ex pre-law Kuantan. He's nice! :))

Sengih semua nak lebaq :D


Masakan boleh tahan. Yuna dah boleh jadi isteri. Siapa maw dia, boleh kontek saya. Boleh discuss. First time rasa seronok pergi Kesat :)


*******

Assalamualaikum kali kedua!

Tutup cerita Kesat, tu cerita basi. Cerita hari Rabu hari tu. Disebab kan aku busy pulun utk test ADS, so tak sempat nak update blog. Hari ni baru update, nak gabung terus dgn cerita hari ni.

Ptg tadi ada test ADS, insyaAllah tak akan fail. Unless 'tok wan' nak failkan aku sebab dia nampak aku terkekek2 gelak sorg2. Ini semua sbb Yuna & Ace dok bergaduh tepi aku time jawab soalan. Macam hapa tgh jawap soalan pun blh bergaduh -.-

Lps habis je test, pulun jalan laju2 nak balik cepat sbb dah plan nak pegi JJ Bukit Raja dgn Norm & Fasha. Pulun jalan laju sbb buat bet, siapa lambat siap dia kena bayar teksi. HARAM! Aku yang paling lambat =='' Sendiri bagi idea, sendiri yang kena. Tepuk air, terpercik ke muka sendiri! Peribahasa takde kaitan, AKU TAHU!

Sampai JJ terus gerak makan kat OT. Semua dah macam mai dari kampung kecoh gila time tgk menu -.- Aku x biasa makan makanan mahai ;p

Tu pensel bukti makan kat OT




Lepas makan, gerak solat magreb and chow pegi tengok HIKAYAT MERONG MAHAWANGSA. Thanks to Leen sbb tolong beli kan tickets in advance. SUMPAH AKU CAKAP CERITA NI MUST WATCH WEYYYYYH! Rugi siapa tak tengok. Nasib baik time presentation CTU dulu aku dpt bab Tamadun India, kalau tak, tak tahu lah tergerak ke tidak hati nak tgk crita ni.

Padia tah tiket takdak nama movie -____-

Aku agak minat sejarah, so, I found this movie very interesting. Action ada, comedy ada, love story ada, pantun2 melayu ada, umi nazirah berkemban gaya macam tak cukup baju (padahal dia permaisuri) pun ada -_____-

Maybe ramai yang minat Stephen Rahman, tapi aku minat the Rom's Prince iaitu Prince Marcus natang-hapa-aku-tak-ingat-nama-penuh-dia. Berapa minit je tgk muka dia, aku terus terpikat sebab dia comey gila. Dia ni kena kawin dgn puteri China, and dari situ lah start macam mana hikayat Merong Mahawangsa bermula.

ImageShack, share photos, pictures, free image hosting, free video hosting, image hosting, video hosting, photo image hosting site, video hosting site
Ni dia dgn the Chinese Princess. COMEL KAAAAN?

Malang nya ketika aku sedang membuat research tentang beliau, aku dapati bahawa jejaka bernama Gavin Stenhouse ini adalah teman lelaki kepada Sharifah Amani T.T


Sweeeeeeeeet ngattt aihhhh, jeles aku tgk Putera Raja Rom dok dapat kat keturunan Syed. ;p


Enough bout the Romania Prince, lagi sekali aku nak syorkan korg pergi tgk cerita ni. Biar tahu sikit macam mana wujud nya keturunan kita kat Kedah sana nun.

Lepas habis movie, teman perempuan2 ni shopping pulak sekejap sblm dihalau keluar dari JJ sbb diorg dah nk tutup. Aparra halau customer. Tak mengamalkan Deming's 14 points la tu ;p

Baju gegirl nak beli utk Abam :DD



Hari ni baru terasa seronok nak update blog sbb punya lah lama, baru hari ni aku dpt pergi bersuka ria. Kalau ddk s.a ni lama2 mmg alamat x berhapdet lah blog aku.

p/s: Pulun lps test trus nk p tgk Merong sbb nak berlagak ngn org lain sbb kite dah pergi tgk first day lagi. Kekeke.
p/ss: Agak nya macam mana rupa sebenar Putera Raja Rom zaman dulu2 tu ek? :D

16 comments:

hakimfaridzul said...

Ni yg eksaited nak pi tgk HMM ni !

Bestnya kesat ada masak masak ! Aku ni kawad je memanjang. =__="

Feeqa said...

WAJIB p tg weh!!

Haha, tu lah, ptt kau masuk kesat je dr dulu.

Anonymous said...

x pyh nk jd isteri sgt la nyott!!
tp aq bngge jg x pnh2 ko nk mkn srdin sbb aq yg msk ko mkn jg e?en?haha!!!!HMM TERBAEKK!!!
meh kwn2 meh tgk cte ni best gle!!

Feeqa said...

X payah nak promo sgt la kat blog aku! ;p

dylakamil said...

Wehhh aku baru plan nk tgk hikayat merong nih. baguslah kau kata 5 stars, sbb ktorg semua dalam 2 sama ada nk tgk atau tak. tp kalau tak best pun, aku ttp nk tgk sbb cara dia buat movie style dohh.

Haa pastu, time kau kesatria tu, terus aku teringat zaman dekat terendak dulu kena masak2, hahaha

liana'azmi said...

aku pom minat putera marcus tu wei, tapi bf amani;( die lagi cun,so aku mengalah

Anyss Anne said...

weyh, kau stdi uitm s.alam ke?
cos hape?bru ku tahu weyh,haha!

Feeqa said...

Dyla, sumpah best. pi lah tengok! Terendak pun ada masak2? Hehe

Feeqa said...

yana, haha. tu laaah, cun sgt duh. mmg kena mengalah :D

Feeqa said...

anyss, ye lah weeey. Haha. Mai dtg jenguk xD

dhanial yahaya said...

Wah best hidup you sekarang dan dulu eh. Hihi jealous -.-

OKAY, NAK AJAK FS TENGOK!

P/s: Aku suka lagu blog kau! :D

Feeqa said...

Haha, hidup kau lagi seronok okeee.

P, p! Ajak Fs. Wajib tonton neyyyh.

p/s balik; tq. aku pun suka. haha

Anonymous said...

lin: gambar aq mane NATE???!!

Feeqa said...

HAHAHAHHAHAHAA. KANTOI! X sangka pulak kau tgk blog ni. Kehkeh. Pic buruk ah lin.

itu ATMA :) said...

Cerita tuh best sgt ke weyy smpi kau bg 5 stars?

Feeqa said...

best gila wehhh